Meivakantie in Stedelijk Museum Breda

Ben jij nieuwsgierig en hou je van nieuwe dingen ontdekken? Kom dan in de meivakantie (20 april t/m 5 mei) naar het museum voor superleuke familie-activiteiten. Samen speuren, je hersenen laten kraken, creatief bezig zijn en op die manier van alles te weten komen over de bijzondere geschiedenis van Breda: hier word je op speelse manier een hoop wijzer!

Familiesporen

Locatie: De Nassaus van Breda en Ambitie & Verlangen
Volg de Familiesporen door onze vaste tentoonstellingen over de Nassaus en de 19de eeuw. Kleurplaten komen tot leven in een levensgroot stadsgezicht en vreemde voorwerpen laten je raden waarvoor ze vroeger werden gebruikt. Voor kinderen met ontdekkriebels! Na afloop kun je bij de receptie een cadeautje ophalen.

Je eigen familiewapen

Locatie: het museumcafé
Kinderen kunnen samen met hun ouders een eigen familiewapen ontwerpen. Ter inspiratie zijn er voorbeelden van De Nassaus en andere wapens die je in de tentoonstelling tegenkomt. Wat staat er in jullie familiewapen? Elke dag in het museumcafĂ© - aansluitend na je bezoek aan het museum (reserveren niet nodig).

Wapenboek Nassau-Vianden_1

Pagina uit het Wapenboek Nassau-Vianden met Wapen van Engelbrecht II van Nassau-Vianden.

Deelname aan de activiteiten zijn zonder kosten. Voor 'Familiesporen' betaal je enkel de reguliere entreekosten om toegang te krijgen tot de tentoonstellingen.

Openingstijden en prijzen
Adres en bereikbaarheid