Wij, de kunstenaars van Breda!

t/m 14 april 2019

Wij, de kunstenaars van Breda!

Door Bredase kunstenaars een structureel podium te bieden en de artistieke krachten te bundelen wil het museum beeldende kunst van Bredase bodem beter zichtbaar maken.

Voor deze derde editie nodigt initiator en gastcurator Jordy Koevoets kunstenares Sabine de Graaf (1993, Melissant) uit. Koevoets zag het beeldend werk van De Graaf voor het eerst in 2014, tijdens haar afstudeerexpositie op de Bredase kunstacademie AKV|St.Joost.

Haar supergrote zelfgemaakte tijger, verdekt opgesteld achter een witgeschilderd muurtje, staat nog altijd op zijn netvlies gebrand. Wie studeert er nu af met een zelfgemaakte, uit de kluiten gewassen knip-en-plak tijger? Voor het derde deel van Wij, de kunstenaars van Breda! slaan Koevoets en De Graaf de handen ineen. Bestaand en nieuw werk van De Graaf vormen het uitgangspunt voor de totaalinstallatie in projectruimte NEXT.

Tijdens de expositieperiode zullen er diverse aangekondigde en spontane activiteiten plaatsvinden. Zo kan er naar hartenlust een obscure videogame gespeeld worden, zullen er terloopse pizzalunches worden georganiseerd en valt een langdradig diepte-interview à la Zomergasten niet uit te sluiten. Houd hiervoor de website en social media in de gaten voor updates.